Friday 3 January 2020

Lunch at Roselle Coffee House Lexis Hibiscus


Assalamualaikum πŸ’—

Harini I nak share lunch yang I makan masa dekat Lexis Hibisucs last week.

Sebenarnya I should get lunch buffet according to details yang I dapat masa booking with agent. Bila I cakap that way to the person in charge dekat café, they said buffet memang takda for lunch. Haha. so dengan I sekali blur at that time. But after some discussion with their superior, they let my husband and I to had lunch at their café worth RM 180. So basically order jelah anything until reach that amount 😊

We choose juice as our drink. Purely juice oki? Tak mix with any sugar or anything. directly pressed from the orange and watermelon. memang not to our liking yang kena add sugar sikit at least haha. Payah beno nak menghabiskan. At the end tak berjaya habis huhu.

RM 15/ glass



Icha dah berzikir nak makan pasta. So ni lah pasta icha makan that day. Spaghetti carbonara yang super creamy.

S.E.D.A.P G.I.L.A

I suka sangat pasta yang creamy macamni. i bet icha pun suka sebab nak habis sepinggan icha makan sorang haha. 

RM 33 per plate


Ibu pulak tengok tomyam dah tersengih. 

Belum sempat cakap husband dah tahu I nak makan tomyam haha. 

Wehhh, WAJIB CUBA. MashaAllah rasa dia. Pekat melekat sungguh la.. eventho rasa santan tu a bit overpowering at first. all in all i love it. sedap sangat. Pedas cukup. Udang gebus sangat 😻By the way, ni tomyam je tau. tanpa nasi/ kueytiaw or anything hehe.

RM 33 for one tomyam bowl


My husband pilih nasi sebab dah makan steak last night.. So he choose hainanese chicken rice. Sedap! i suka. but lagi sedap kalau dapat ayam part tulang. isi is a no no, but that day order dalam keadaan rushing sebab lapo habis semua lupa. Maka makan jelah ya πŸ˜†

Worth RM20+ for one plate


We add on fries and nugget to makan dalam bilik after swimming.

For dessert, I choose sagu gula melaka. i tak expect i will receive santan instead of susu cair as the gravy for sagu gula melaka. sebab honestly,  i never try it before. i macam risau nak makan santan with this kind of dessert. afraid that it will taste weird. at the first bite pun i macam contemplate nak try.. haha. but! MashaAllah.. sedap. cukup rasa. Tersenyum i makan sebab no need to share with anyone 😝

RM10++ for one serving i rasa.


For icha and ayah, they choose ice cream for dessert. 

My husband said it was good. He never knew macadamia goes well with the ice cream. well i pun tak tahu. haha. husband offered me to taste the ice cream pun i decline sebab terlalu asyik dengan dessert i sendiri. 😜

This small tub cost RM20/each.


We definitely puas hati with everything! Seriously. Sedap sangat. Memang ngam dengan tekak kami. I taste everything from pasta icha to nasi husband and I approved. Haha. sebagai pencinta makanan, I can say semuanya ada rasa and the portion was quite big for one person.

Since kami ni pencinta makanan. memang habis semua kami makanπŸ˜‹

From the amount allocated, we add another RM1 je hehe

Puas hati betul makan macamni. Sebab sedap sangat and everyone can eat their own fav food as well.

p/s: I like their effort to put the signage in compliance with halal Jabatan Agama Islam Negeri Sembilan in their coffee house area. They even highlight yang dorang tak serve any alcoholic drinks in the coffee house. Which I really love it. Banyak sangat issue if we serve alcoholic drinks even tak guna dalam food. Sebab masa cuci pinggan mesti bercampur kan. So, when they make an effort like this seriously buat I extra terharu. Good Job untuk Lexis Hibiscus! I stan with you πŸ˜‰

No comments: