Monday 10 August 2020

JJCM: Milo Ketagih Puchong

 Assalamualaikum πŸ’—

Last sunday balik dari hotel, we singgah puchong to bought something. Bila dah settle, my husband took out his phone and started to look for direction untuk balik rumah. I panggil my husband and I buat sengih ada maknaaaa.. He said nak pergi mana?  I told him lets go tapau something. He said to me "dah agak dah mesti nak singgah memana and asked me the name of the place.πŸ˜‚

Sebenarnya I suddenly craved for something sweet (no no bukan pregnant) eventho I tengah sakit kepala gila at that time. I googled for something sweet to eat (since that time tengah panas rembang) way way before sampai puchong and there were 2 spots in my list. Efficient bukan? πŸ˜‹ From that two choices, I opt for Milo Ketagih and Laksa Telur Goyang. If you guys remember, ada satu masa ni this milo became a hype to everyone. Masa tu i pernah rasa sekali but it was just okay. Takda any spark for me untuk repeat balik. Suddenly last few days tekak teringin. Boleh gitu? πŸ˜†


Lokasi kedai ni betul betul sebelah Caltex Puchong yang ada family mart tu. MashaAllah setiap masa lalu sini but never knew about this kedai before. Ada dua menu dekat kedai ni. So I tapau one milo and one laksa.

Milo ketagih: RM 5 / Laksa telur goyang: RM 6


Each milo ketagih order got one big cup of milo concentrated like above. Seriously banyak gila ya, penuh one big plastic for takeaway.

See this. Each takeaway dapat one big cup of milo concentrated. i would say it worth my money.

This is the close up of the stall. Kedai ni bersih sangat. Amazed betul with how they take care of everything. if I were to sell this kind of menu, mesti melekit like everywhere. hehe. so kudos to them!

Kacang dan chocolate rice as the topping! Banyak betul diorng letak dekat atas milo ni. Sebagai peminat kacang, you win my heart gitu πŸ˜‹

Masuk kereta i cepat cepat bukak and rasa. Hence no closeup picture for this haha. Definitely to my liking! Sesedap rasa when u mix everything together. Tak manis sangat pun. But since i suka makan without kacau all together, it became extra sedapppp! Serious. you should give it a try!

For penggemar manis macam i, I rate it 4.5/5 🌟

Waze: Milo Ketagih Puchong.

p/s: Laksa oso taste okay. I bagi 3.5 out of 5. 

No comments: