Thursday 5 November 2020

JJCM Melaka: Jonker 88

Assalamualaikum 💗

I’ve been to this shop for few times dah. The first one was when icha was still a baby. I remember vividly during the first visit I order sebijik dengan apa yang I baca dekat internet. They said about this menu yang kalau tak try memang la rugi weh. So, I ordered it blindly and confidently (sebab I trust that post haha). Last last whole family rejected the menu. Sebab terlampau manis, rasa cendol semua tenggelam. Patah hatiku~~~~ terpaksa habiskan sorang sorang sambil muncung sedepa sebab semua cranky salahkan I beli benda gitu hahaha.

Tapi.. Sebagai seorang yang pencinta makanan yang tak menyerah kalah, I came here again. Kali kedua tu sebab temankan adik I conference dekat melaka. I sebenarnya tak puas hati ya kenapa I ada terbaca a few blog/ig’s/tweet mentioned about how good this place was padahal I try their dessert rasa biasa je pun. Kali kedua tu I try their famous asam laksa. IT WAS GOOD. I guess, I dah jumpa the reason why people love this shop! #misiberjaya ðŸ˜œ

----dan sebab tu, for this recent Malacca trip I dragged my in laws to eat here and they had to lined up unwillingly before we can feast ourself with the foods haha.

I terlupa nak snap photos, dah makan baru teringat. These are the menus. 

Assam laksa (RM 10.50) 

If you love sour food, this is something that match your taste bud. Bukan masam sikit tau, masam extra. It comes with fluffy shrimp as well. I thought nak beli assam laksa without udang for hubs since he’s allergic to seafood, but sadly cannot. Sebab the owner cakap even the kuah laksa oso pakai udang. Sebagai penggemar laksa, I sukaaaa but takdelah suka gila sebab too sour to my liking 😊

Kari laksa (RM 10.50) 

 I tak rasa this menu but my FIL said that it was good. Sama macam assam laksa juga, portion dia besa rya. Kongsi makan berdua pun cukup.

Baba cendol (RM 7.00)

No good response from the audience haha. The same reaction like three years ago which it was too sweet. JADI JANGAN LUPA MINTAK KURANG GULA MELAKA OKI?

Fried fishball noodle (RM 6.00)

Hubs said it was just okay. Takdelah sedap gila, and also takdelah tak sedap at all. 

Fishball noodle soup (RM 6.00) 

Sebab sup so icha onz. Icha suka makan. Hubs also prefer this one compared to the dried noodles.

This one was sedapness! So we ordered one plate. Harga tak ingat 😅

Okay lah, worth it sebab semua hapi for the foods. Cendol je takda sambutan sebab manis. All in all we enjoy the food. Siap tapau bawak balik oki hehe.

Selamat mencuba guys! 

Alamat:

Jonker 88 (No 88, Jalan Hang Jebat, 75200 Melaka) / Kedai ni memang kawasan jonker street tu. Dekat juga dengan mamee house. Nanti I share on new entri about Mamee house pulak 😉

p/s: sedih sikit sebab this kedai takda cili potong. kalau idak mesti berganda kesedapannya.

No comments: