Friday 29 January 2021

Selamat 4 tahun Aleesa Sofia!

Assalamualaikum 💗

Diam tak diam dah nak masuk penghujung januari. Sebelum ibu terlupa, moh le ibu abadikan momen sambutan hari lahir icha sebagai kenangan 😉

Anyway... I am a person who treasure my birthday. It’s a serious business for me! Haha.. Mungkin pada certain orang, its just a normal day. But not for me lah. I loveeee my birthday! I akan cherish my birthday. I akan make sure I am happy during that day. Tak perlu all the grand celebration, yang penting I self-appreciate with beli apa I suka or I buat apa I nak. Tapi lagi best kalau orang sambut lah but that’s not the main point :p 

So, I nak pastikan icha pun appreciate her birthday. Bukan dengan grand celebration but self-love. Bersyukur Allah swt  bagi peluang untuk kekal bernafas, bersyukur sebab jadi anak ayah ibu, bersyukur sebab cukup makan pakai. All in all, bersyukur with everything.

---and say thank you dekat ibu sebab lahirkan icha! Ini la paling penting sekali! Sakit oi bersalin 😝 I always cakap thankyou to my parents setiap kali my birthday. This is my way to express my gratitude to them. Sekarang dah jadi ibu ni buat I lagi hargai my parents. It takes a lot of hard work oki. And patience too. Which to date I masih struggle with it. 

Anywayyyyy,

SELAMAT HARI LAHIR ALEESA SOFIA!

Terima kasih jadi punching bag ibu selain ayah haha. Terima kasih jadi anak yang pandai buat lawak masa ibu tengah sedih. Jangan besar cepat sangat oki, kalau tak ibu takleh nak buli icha dah hahaha. Sayang sangat! 💗

Since birthday icha masa PKP, my husband and I plan nak sambut simple simple je dekat rumah. Si kecik dah request dari last year nak belon macam birthday ibu, nak kek macam ibu and nak hadiah. Demand ini anak kecil. But of course, her wish was granted. Parents mana akan ignore kan? 😊

Beli balloon dekat shopee, hadiah pun dekat shopee. Nasib la makanan takda jual delivery from shopee if not tu pun ibu beli dekat shopee gamaknya haha. It was an intimate celebration with just the three of us. Paling happy sebab icha seronok with her birthday. Call tokwan opah tokki dgn tokmi. Call her uncles and aunties as well. Dapat kfc idaman from opah tokwan tokki tokmi. Dapat camera dari bucik dgn acu. Dapat baju frozen dari dedilong. 

Balloon link: https://shp.ee/m6tr4jv

Pagi birthday tui cha school macam biasa. Nak bawak kek cadangnya untuk icha sambut dekat school tapi teacher kata sebab covid any birthday celebration is not allowed. Takpalah. Jadi sambut dekat rumah pengasuh je lepas icha balik school. Ibu bali kerja ambik icha dari rumah pengasuh sambut dekat rumah pulak dengan ayah ibu. 

Ni ada some of the footage birthday icha dekat rumah: 

Icha was so happy that day. I guess, mission accomplished la kan? She keep on saying thank you ayah ibu sambut birthday icha. Lepastu asyik kata icha suka birthday icha tahun ni! Sayang ayah ibu. *cair*

p/s: ramai bagi hint kata icha dah besar its time for adik icha. Mesti icha nak adik and all sorts of assumption. Sebenarnya icha takmau adik. Icha kata beli adik dekat shopee jela ibuuuu *sambil nangis sebab taknak share ibu*. Sekian terima kasih, haha. 

No comments: