Assalamualaikum, hai guys! 💗
Harini nak share sikit my experience untuk process refund from Agoda. As everyone know.. Agoda, mostly memang takda refund/ cancellation allowed once kita dah booked and buat payment unless stated otherwise. Masa booked awal tahun haritu untuk trip dengan kawan kawan ni.. tak jadi lagi outbreak COVID 19, maka dengan konfiden pi booked dekat AGODA weh. Selalu I booked guna booking je.
Nak jadi cerita la kot kan? Hehe.
Hari berganti hari
Bulan berganti bulan
Outbreak masih belum subside.
Even now dah phase semua orang pandai berjaga jaga, perasaan takut nak pi bercuti tu memang menebal.
Nyawa ada satu ni ja uiiiii
So.. Tanya la kawan yang nak pi sekali trip nanti pelbagai persoalan. Siap kawan kata asal boleh tunda tahun depan dah onz dah. Lagi sorang pulak kata.. Tahun depan kita pi jauh sikit la (amboi haha). Tapi kalau burn sebab TnC dah tulis awai awai kata tak boleh cancel nak buat macamana. Bedak (read: bahagi. Read as bay-duck haha) la sorang sikit bayar percutian yang tak menjadi tu haha. Bila fikir macamtu, terus live chat dengan live agent Agoda. Baik gila ok live agent tu, lepas je chat after few minutes terus dapat email. Tengok bawah ni.
After few days dapat email lagi
TAK BOLEH CANCELLED AND NO REFUND FROM THE PROPERTY I BOOKED.
Stop kejap jantung baca email laguni. Melayang la hampir RM 800 even tak bercuti. 😨
So I balas balik..
Sedikit emo eh, hahahahaha. 😝
After berbalas email for few times, I finally got the email as below
Happy gilaaaa!
Finally dapat refund, siap dah masuk account pun :’)
My refund process tak sampai 2 minggu dah settle tau. Senang kan?
p/s: Customer service Agoda sangat helpful. I love how they entertain their customer. Even though their policy stated yang memang tak boleh refund, but due to the outbreak they loosen their tnc a bit. Surely, it’s a loss for the company.. But with this kind of service, I will definitely come back in the near future!
1 comment:
Luckily.. That's a big sum.. Takkan biar ja kan..
Post a Comment